zondag 17 juli 2016

Floor goes healthy #5 - Ontbijt / Lunch / Diner

Gezonder eten is tegenwoordig best wel een dingetje geworden. Melissa wil gezonder eten, ik wil gezonder eten, super food is helemaal trendy, en het wordt natuurlijk bijna zomer. Er is ook helemaal niks mis mee gelukkig. Ik persoonlijk vind gezonder eten een hele leuke challenge; je ontdekt nieuwe producten en manieren om die producten te bereiden en te combineren. Ook merk je aan je lichaam dat je gezonder eet, het maakt heel veel verschil. En het helpt natuurlijk met je mind-set. Ik voel me niet alleen fysiek maar ook mentaal beter door gezond te eten, het geeft me een goed gevoel over mezelf. Ook ben ik sinds kort veganistisch geworden, dus in deze en de komende 'Floor goes healthy' - artikelen ga ik over veganistische gerechten schrijven. Deze keer wilde ik het over 3 gerechten hebben, een ontbijt, een lunch en diner. Klik snel op meer lezen!


___________________________

Ontbijt
HAVERMOUT SPECIAAL
___________________________


Ingrediënten

Havermout
Kokosmelk
Framboos 
Banaan
Amandelen
Pure chocoladehagel ( Melkchocola is niet veganistisch ;) )

Bereidingswijze
Doe de melk en havermout in een kom. Ik gebruikte gedroogte frambozen, maar vers is natuurlijk ook heel lekker. De gedroogte frambozen deed ik gelijk in de kom met de banaan en amandelen. Verse frambozen zou ik er later pas bij doen. Doe de kom ongeveer een minuutje in de magnetron. Hierna deed ik de chocoladehagel er doorheen.

_______________________

Lunch
BROODJE HOEMOES
_______________________


Ingrediënten

Hoemoes Tuinkruiden (smaakt naar eiersalade!)
Lactosevrije kaas 
Chiabatta

Bereidingswijze

Dit gerecht is heel simpel maar wel heel lekker en vullend. 
Je smeert gewoon de hoemoes op je chiabatta en legt er dan wat kaas op!

_______________________

Diner
VEGAN QUINOA
_______________________

Ingrediënten

                                                             ca. 200 gram   Quinoa 
                                                                      2 stuks    Paprika 
                                                                                1   Courgette
                                                                   110 gram   Vegetarische worstjes

Deze hoeveelheden zijn de hoeveelheden die ik gebruikte, daar hoef je je natuurlijk niet aan te houden.


Bereidingswijze

Kook de quinoa. Snij vervolgens de courgette in stukken en bak deze alvast een beetje in olijfolie en een beetje zout. Gooi dan de vegetarische worstjes erbij. Ik houd van nog een beetje harde paprika dus ik heb de paprika pas als laatst erbij gegooit, maar als je de paprika wel zachter wilt kan je deze ook eerder in de pan doen natuurlijk. Doe dan de quinoa erbij en mix alles tot een geheel. 


Bedankt voor het lezen & eet smakelijk!

Andere artikelen die je misschien leuk vind:
♥ Veganistisch worden? | klik
♥ Floor goes healthy #4 - LUNCH / AVONDETEN / ONTBIJT | klik
♥ 5 maanden naar CURAÇAO| Melissa | klik

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen