vrijdag 15 april 2016

Floor goes healthy #2: Ontbijt - Lunch - Avondeten

Gezonder eten is tegenwoordig best wel een dingetje geworden. Melissa wil gezonder eten, ik wil gezonder eten, super food is helemaal trendy, en het wordt natuurlijk bijna zomer. Er is ook helemaal niks mis mee gelukkig. Ik persoonlijk vind gezonder eten een hele leuke challenge; je ontdenkt nieuwe producten en manieren om die producten te bereiden en te combineren. Ook merk je aan je lichaam dat je gezonder eet, het maakt heel veel verschil. En het helpt natuurlijk met je mind-set. Ik voel me niet alleen fysiek maar ook mentaal beter door gezond te eten, het geeft me een goed gevoel over mezelf. Deze keer wilde ik het over 2 gerechten hebben, een ontbijt en een lunch/avondeten. Klik snel op meer lezen!



________________________

Ontbijt
Banana Pancakes
________________________




Benodigdheden
1 Ei
1 Banaan
Boter / olie
Eventueel blauwe bessen


Bereiding
De bereiding is vrij simpel. Je mixt 1 ei met 1 banaan (dit kan met een staafmixer of gewoon met een vork, zoals ik deed). De pan zet je op het vuur met daarin wat boter of olie. Dan verdeel je de mix in pannekoekjes in de pan en wacht je tot de pannekoekjes klaar zijn. Tussendoor kan je ook nog zoals ik wat bevroren bosbessen aan de pannekoekjes toevoegen of ander fruit.


Het resultaat was misschien niet heel mooi maar wel heel lekker! De banaan maakte alles precies zoet genoeg en de combinatie met het ei maakte alles goed vullend. Ik at er nog wel wat yoghurt met gepofte rijst bij omdat ik nog honger had, voor mij was 1 banaan en 1 ei niet genoeg als ontbijt.


__________________________

Lunch/ Avondeten 
Pasta met tonijn & spinazie
__________________________


Benodigdheden
Pasta
Tonijn 
(Diepvries) spinazie 
Oude kaas 
Ui 
Kruidenkaas 
Limoensap 
Eventueel zout, peper


Bereiding
Deze maaltijd is heel makkelijk te maken, je kookt de pasta en bakt de spinazie. Vervolgens doe je de kruidenkaas en de tonijn in de schaal. Als de pasta bijna klaar is kunnen de rest van de ingrediënten ook in de pan van de spinazie opwarmen. Je kan natuurlijk ook nog meer ingrediënten toevoegen. Als de pasta klaar is kan je alles in de schaal gooien en door elkaar mixen.

Bedankt voor het lezen & eet smakelijk ♡ 

Andere artikelen die je misschien leuk vind:
♥ Floor goes Healty #1: Ontbijt & Lunch | klik
♥ Bloggincousins vlog #1 - Onze eerste vlog! | klik 
♥ Ik wil gezonder leven | Melissa | klik



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen