woensdag 16 maart 2016

Ik wil gezonder leven | Melissa

Al mijn hele leven eet ik slecht, ongezond. Ik kan niet koken en heb absoluut geen verstand van eten. Vroeger was dit geen probleem. Maar ik begin het te merken. Ik ben in een aantal jaar kilo's aangekomen en nu wil ik niet zeggen dat ik 'dik' ben. Maar helemaal tevreden ben ik ook niet meer.  Buiten dat vind ik het belachelijk dat ik niks over eten weet en niet kan koken. Ik ben nu 18. Tijd om er aan te werken.

food, strawberry, and crepes afbeelding




Ik ben nu bezig met dit idee sinds 6 maart. Ik heb er wel vaker over gedacht maar toen deed ik er niks mee. Nu ben ik wel aan de slag ermee. 

Even voor de duidelijkheid: Ik volg geen dieet. Ik probeer puur om mijn lichaam te laten wennen aan wat minder suikers en ongezonde dingen. En daardoor ook langzaam een beetje gewicht te verliezen. 

Maandag 7 maart ging ik naar de ah met mijn moeder om wat gezondere dingen te kopen. 'S avonds ging ik voor het eerst koken. Ik maakte mexicaanse wraps. Met kip, paprika, mais en ui en in de wraps ook nog sla.


Normaal at ik 's avonds een stukje vlees, zoals een cordon blue, met veel kaas en ham. S'ochtends en s'middags at ik altijd brood en als tussendoortjes kocht ik bijvoorbeeld een kaasbroodje, een ham-kaas croissant, een zakje chips of een stuk chocolade.

Laten we zeggen aan tussendoortjes deed ik vooral veel te veel. Ook mijn brood gebruik was té. Ik houd van brood. Ik vind het heerlijk. En s'avonds na het avondeten nam ik dan vaak nog een boterham met kruidenboter.

Nu ik dit zo lees denk ik bah. Letterlijk.

Op 6 maart woog ik voor het eerst. Op 11 maart woog ik 0.4 lichter. Mijn gewicht ging dus toch langzaam naar beneden!!

Zondag 13 maart ging ik weer koken. Dit keer een recept dat ik gekregen had. Je ziet het hieronder. Het bevat rucola, quinoa, kip, paprika, aubergine, ui, knoflook, kruiden en Parmezaanse kaas. 

Wat eet ik nu zoal: 'S avonds eten we nu vaak zulke gerechten als hierboven. Ik probeer genoeg te eten zodat ik niet later op de avond nog veel honger krijg.

'S ochtends eet ik nog steeds 2 boterhammen maar ik wil gaan afwisselen met yoghurt.

'S middags eet ik een bruin bolletje en een dikke boterham waar geen suikers in zitten. Mocht ik meer honger hebben eet ik er bijv. wat druifjes bij.

Tussendoor eet ik druif, komkommer, wraps met bijv. zalm of crackers waar minder kcal in zit.

Mijn tweede weeg moment was 15 maart. En opnieuw was er 0.4 af. Dat betekend dus 0.8 in totaal. Daar ben ik blij en tevreden mee. Als ik zo langzaam door kan gaan vind ik dat helemaal top!

fruit, food, and healthy afbeelding

Nogmaals het is niet mijn bedoeling om voor honderd procent gezond te eten. Ik ben nog steeds dol op chocolade of kaasbroodjes, daarom heb ik met mijzelf ook afgesproken dat ik dit nog steeds af en toe mag. Maar ik at echt heel erg ongezond, dus ik wil nu voor zo'n 70 % gezond eten, op z'n minst. En ik wil vaker koken en verschillende dingen proberen. 

Ik ga straks 5 maanden naar Curaçao en dan moet ik ook voor mijzelf zorgen en zelf koken. Dus het is de hoogste tijd om wat zelfstandiger te worden!

Ik wil over een aantal weken weer een update geven omdat dat mij ook motiveert. Bedankt voor het lezen. Liefs.

Artikelen die je misschien ook leuk vind:
♥ Elf gotta glow blush | klik
♥ Shoplog make up musthaves, kiko | klik
♥ Essence all about roses palette | klik

1 opmerking:

  1. Ik vind dat je super goed bezig bent! Echt petje af :D ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen