donderdag 4 februari 2016

Floor goes Healthy #1: Ontbijt & Lunch

Sinds een tijdje ben ik gezonder gaan eten. Dit komt dankzij youtube, de filmpjes van heerlijk eten inspireerden mij om ook meer van mijn eten te gaan genieten. Ik wil meer open staan voor onbekende gerechten en gevarieerder en gezonder eten. Dit is niet gewoon een voornemen maar ook een soort mind-set. Ik wil echt genieten als ik eet, en niet gewoon eten. Ik wil proberen hier een soort terugkomend artikel van te maken, dus telkens als ik iets speciaals maak dan ga ik daar weer een artikel over maken :). Benieuwd wat ik deze keer gemaakt heb? Klik snel op meer lezen..




Ontbijt: Havermout met bananenpuree
_________________________________________
Ik at al vaker havermout als ontbijt, maar via youtube kwam ik erachter dat je er ook banaan doorheen kan prakken. Hierdoor ontstond weer een hele andere smaaksensatie. Het is warm, zoet en heeft alles wat een goed ontbijt nodig heeft: granen, zuivel en fruit.


Benodigdheden:
Melk
1 à 2 bananen
Havermout
Eventueel suiker/ honing/ fruit
Magnetron



Stappen:
  1. Prak de banaan met een vork, in het bakje
  2. Doe wat havermout in het bakje
  3. Schenk melk tot de rand van de havermout
  4. Zet het bakje voor ca. 1 minuut in de magnetron
  5. Kijk hoe de melk en de havermout verdeeld is, vul eventueel bij met havermout/melk & of het warm genoeg is. Ca. 30 seconden in de magnetron tot je tevreden bent.
  6. Als de verhouding en de temperatuur goed is is het tijd voor de smaak. Ik houd heel erg van zoet maar door de banaan is het misschien al zoet genoeg voor sommigen. Zo niet kan je met suiker of honing de havermout zoeter maken. Ook fruit (bosbessen of frambozen ofzo) is erg lekker bij de havermout!
  7. Eet Smakelijk ♡ 

Ontbijt/ Lunch: Spinazie met ei
______________________________
Ik houd van ei in de ochtend! Het is zo lekker warm en vullend. Ook ben ik erg fan van spinazie. Dit at ik al vaker los als lunch, maar nooit als ontbijt. Op een ochtend wilde ik gezond gaan eten, ik dacht aan groente. Toen kwam spinazie in mijn gedachten. Ik dacht, hoe zou het zijn als ik diepvries-spinazie liet ontdooien in een pan, en ondertussen ei daar doorheen zou bakken? Ik vond het resultaat heerlijk. Deze maaltijd kan je als ontbijt en als lunch eten. Als lunch kook ik er vaak nog wat spaghetti bij. Als ontbijt had ik niet heel veel gemaakt, dus dronk ik er nog wat drinkontbijt bij.


Benodigdheden:
Eieren
(Diepvries) spinazie
(Arachide) olie
Eventueel zout, peper, brood, spaghetti enz.


Stappen:
  1. Doe wat olie in een pan
  2. Doe zoveel eieren als je wilt in de pan (ik doe er meestal 2 à 3 in)
  3. Roer de eieren
  4. Voeg tijdens het roeren en bakken van de eieren de diepvries spinazie toe
  5. Stop met roeren wanneer alle spinazie ontdooid is en de eieren klaar zijn
  6. Eet Smakelijk !


Bedankt voor het lezen!

Andere artikelen die je misschien leuk vind:
♥ Londen dag 3 & 4 - klik -
♥ Hoeveel heb ik overal van? update | Melissa - klik -
♥ Inspiration of the month: Januari 2015 - Floor - klik -



1 opmerking: