maandag 17 augustus 2015

Ibiza: Alles wat ik gedaan heb | Melissa

Vandaag een tweede artikel over Ibiza! Hierna komt er alleen nog een shoplog en dan zijn de artikelen over Ibiza weer voorbij. Ik laat je alles zien wat ik gedaan heb. In het vorige artikel vertelde ik mijn algemene indruk over het eiland. Vandaag dus de activiteiten die ik gedaan heb en gezien heb. Ik heb leuke dingen gedaan. Kijk je mee?

Woensdag 8 juli
Vandaag vlogen we rond een uur of kwart over 12 naar Ibiza. Wij vlogen vanaf Rotterdam. Dit ging allemaal erg snel. We kwamen om half 3 aan op Ibiza. Met een mini busje gingen wij naar ons hotel. Wij zaten in Club Bahamas. We hebben even gezwommen, maar ik was nog ongesteld en kon dus niet ook nog even liggen. S'avonds hebben we een stukje gelopen. Ons hotel lag op een weg met allemaal uitgaansgelegenheid. We liepen ook nog een stukje over het strand.

Donderdag 9 juli
S'ochtends gingen we eerst naar het gesprek met de hostess. Daar boekte wij enkele excursies. We gingen even bij het zwembad liggen, maar helaas was ik nog een beetje ongesteld en moest ik dus heel erg oppassen.. Daarom besloten we rond een uur of 1 naar Ibiza stad te gaan. Daar heb ik lekker geshopt in het nieuwe winkelcentrum en zijn we ook even door de oude stad, Dalt Vila, gelopen. S'avonds hebben we gewoon wat gedronken bij het hotel en naar de animatie gekeken.

Vrijdag 10 juli
Overdag hebben we lekker bij het zwembad gelegen. Beetje zonnen, beetje zwemmen, beetje lezen, beetje muziek luisteren. Heerlijk. S'avonds gingen wij naar Ibiza stad. Heel leuk, het oude centrum is dan nog open.

Zaterdag 11 juli
Vandaag deden wij een eilandtour. Met een bus gingen wij langs verschillende plekken op het eiland. Wij gingen naar de zoutvlakten, Las Salinas. Naar een strandje bij Portinatx. Langs Sant Joan en Santa Eilalia en heel kort langs Sant Francesc. Als laatst gingen wij naar een hippiemarkt. Wij gingen naar de hippiemarkt Las Dalias. Met de eilandtour zag je wel gelijk veel plekjes, maar ik vond de tour vrij saai. Je kunt de plekjes denk ik beter met de auto bezoeken.

Zondag 12 juli
Overdag hebben wij lekker bij het zwembad gelegen en s'avonds gingen wij een stukje lopen over het strand. We wouden kijken of we iets konden horen van Avicii die op dat moment in het Ushuaia hotel draaide.

Maandag 13 juli
Weer een dagje bij het zwembad gehangen. Mijn vader was niet helemaal lekker. S'avonds zijn we ook in het hotel gebleven.

Dinsdag 14 juli
We gingen een dagje met de boot naar Formentera. Daar hadden wij ook een eiland tour. En zijn we langs een dorpje gereden. Waarna we naar een strandje gingen. Maar ik heb niet gezwommen, want er waren helaas geen douches. Wel leuk om nog een dagje een ander eiland te zien. Wij hebben geluncht bij Cantomato, een leuk Italiaans restaurantje met goed eten.

Woensdag 15 juli
We hebben vandaag tot een uur of 2 bij het zwembad gelegen. Daarna gingen we naar het strand. Mij vader en ik wouden namelijk op een Jetski. Dit was mijn eerste keer maar het was zo gaaf!!

Donderdag 16 juli
We hadden voor vandaag een auto gehuurd. We gingen s'ochtends eerst naar grotten. Die waren in San Miquel. Ik moet eerlijk zeggen dat de tour mij erg tegen viel. De groep was veel te groot.  Daarna gingen wij naar Cala Gració. Een super schattige kleine baai. We aten hier wat bij El Chiringuito. Een heel leuk restaurant. En het eten was heeeerlijk.
 Daarna gingen wij op zoek naar Es Vedra. Wat een zoektocht. Dit is een grote rots die geluk zou brengen. Wij konden er alleen niet bij, maar het uitzicht was wel erg mooi toen we het eenmaal gevonden hadden.
 Als laatst gingen wij naar het strand van Las Salinas. Dit zou het BN'ers strand zijn. Wat een drukte. Echt verschrikkelijk. Zo toeristisch, overal Afrikanen die je wat aan willen smeren, drankjes ongelooflijk duur. Wat mij betreft hoef je hier echt niet heen.
 Terug naar ons hotel en wat eten.
 S'avonds gingen wij naar San Antonio en daar gingen wij wat rondlopen en naar de haven. Hier kijken een hoop mensen s'avonds naar de zonsondergang en achteraf zou dan iedereen gaan klappen en feest vieren. Helaas zakte de zon dit keer niet in de zee maar achter de wolken en gebeurde er dus vrijwel niks. Wel was het zeker heel druk.

Vrijdag 17 juli
Overdag hebben we gewoon bij het zwembad gelegen. Maar s'avonds gingen wij even naar ee Boulevard. Dicht bij Ibiza stad, maar volgenmij nog net er buiten. Ik weet niet precies welk plaatsje. Wij pakten de bus en stapten gewoon uit toen we water zagen. Het is ongeveer 10 minuutjes lopen van Ibiza stad.

Zaterdag 18 juli
Onze laatste dag. We lagen tot 11 uur in de zon. Om 12 uur moesten wij onze kamer uit. Toen hebben we gegeten, nog even gewacht en vertrokken we rond 2 uur met de bus naar het vliegveld. We landden rond half 7 in Nederland.

Dat was het dan weer.. Ik heb 10 leuke dagen gehad in Ibiza. Lekker van de zon genoten. Bedankt voor het lezen. Liefs.

Doe jij al mee aan onze winactie? Je kunt onder andere een MAC lipstick winnen. Klik hier.

Artikelen die je misschien ook leuk vind: