vrijdag 9 januari 2015

Film Review: Love, Rosie - Floor

In de Cosmogirl las ik over deze bijzondere film. Er stond iets over een tienermoeder en een beste vriend. En Lily Collins en Sam Claflin (Hunger Games) speelden erin. Ik moest hem zien. In de bioscoop heb ik hem laatst dus gezien. Benieuwd naar mijn reactie en het hele verhaal? Klik snel op meer lezen.

Kijk hier de trailer

Voordat je begint met lezen; LET OP! Dit artikel bevat spoilers!

De film gaat over Rosie en Alex, die al sinds ze zich kunnen herinneren beste vrienden zijn. Vanaf het begin van de film lijkt het al alsof ze ook verliefd op elkaar zijn, maar dit hebben ze nooit echt genoemd. Ze hebben ook nooit gezoend, denkt Rosie. Maar dat hebben ze wel gedaan. Hier begint de film, op Rosie's 18e verjaardag. Ze zoent met Alex maar weet niks meer van de avond doordat ze te veel had gedronken. Alex twijfelt of ze het nog weet maar durft er nooit meer naar te vragen. Ondertussen worden de twee ouder. Naar een schoolfeest wordt Rosie meegevraagd door Greg, een jongen die zei superknap vind. Maar ze zegt dat ze niet gaat omdat ze altijd met Alex ging en nu dus ook gaat. Alex geeft toe dat hij ook zat te denken om Bethany, het knapste meisje van de school mee te vragen naar het feest. Rosie vindt het oké en gaat toch met Greg.

Op het feest wordt Rosie ontmaagd door Greg, en Alex zoent met Bethany. Beiden lijken ze een soortvan jaloers, maar ook bezorgd. Dit al helemaal als Rosie erachter komt dat de condoom in haar vagina is blijven zitten. Ze belt Alex en hij brengt haar naar het ziekenhuis. Greg is allang weg. Terug naar huis praten Alex en Rosie over hun toekomst. Ze zijn klaar met hun leventje in Engeland en willen allebei weg. Alex begint te praten over Boston en ze maken plannen om daar te gaan studeren. Na veel gedoe met ouders mogen ze allebei toch en schrijven ze zich in voor universiteiten in Boston. Ondertussen is Rosie erachter gekomen dat ze zwanger is, in een apotheek toen ze iets kwam halen tegen misselijkheid. Hier ontmoette ze ook Ruby, die later haar beste vriendin wordt doordat Rosie haar hart bij haar luchtte.

Omdat Alex in de tussentijd een relatie met Bethany heeft gekregen en geen tijd meer heeft voor Rosie weet hij niet van de zwangerschap en verteld Rosie hem ook niet dat ze is toegelaten voor de universiteit in Boston. Wanneer ze elkaar eindelijk weer spreken verteld Alex dat hij wel is aangenomen en dat hij binnenkort vertrekt. Rosie doet alsof ze nog niks gehoortd heeft en zegt dat ze niet wilt gaan om die reden, terwijl ze eigenlijk zwanger is en hiermee niet Alex' toekomst wilt verpesten.

Alex gaat weg en ze kunnen bijna geen afscheid nemen. Toch gaat hij en Rosie blijft. Ze houden wel contact maar niet veel. Snel wordt Rosie's buik groter, en ookal wilde ze het kind eerst weggeven ter adoptie, begint ze toch van haar baby te houden. Ze geeft haar zelfs een naam, Katie. En dit terwijl ze eigenlijk deed alsof het haar niet veel boeide. Wanneer de baby geboren word en Rosie haar ziet zegt ze; 'Hey Katie, ik zal goed voor jou zorgen en proberen een goede moeder te zijn'. Hiermee besluit ze het kindje toch te houden.

Rosie denkt veel aan Alex, en ze wilt nog steeds ook naar Boston maar weet niet hoe met Katie. Ze houdt het ook geheim voor de rest van de wereld tot ze op een dag Bethany tegenkomt op straat. Bethany vraagt van wie de baby is en Rosie liegt dat ze gewoon de oppas is, maar Bethany heeft haar door. Ze verteld het aan Alex en voordat ze het weet staat hij voor haar deur. Rosie legt alles uit en praat eindelijk weer met Alex.

Na een week gaat Alex terug naar Boston, hier ontmoet hij Sally, maar hij verteld dit niet aan Rosie. Beide gaan door met hun leven, wel houden ze goed contact. Op een gegeven moment gaat Rosie Alex in Boston opzoeken, ze hebben een hele leuke tijd samen maar als ze bij Alex huis komen ziet Rosie Sally. Ze confronteerd Alex met het feit dat hij niks over haar verteld heeft. Tijdens het eten komt ze erachter dat de relatie tussen Alex en Sally totaal niet perfect is. Sally is zwanger en verloofd maar ze lijken nieteens verliefd. Ze zegt dit tegen Alex waarop hij boos antwoord dat hun kind tenminste wel 2 ouders krijgt. Hiermee gaat hij te ver. Rosie gaat terug naar huis en spreekt hem niet meer.

Maar dan komt Greg opeens terug. Hij heeft een tekening van Katie gekregen die zij eigenlijk voor Alex gemaakt had. Hij bied zijn excuses aan aan Rosie en zweert dat hij het beter gaat doen en een goede vader zal zijn. Rosie vindt dat Katie wel een vader verdiend en geeft het een kans. Katie begint van hem te houden, en als ze vader en dochter samen ziet wordt ook Rosie verliefd op hem. Ze trouwen en met een uitnodiging krijgt ook Alex dit te weten.

Hij is er kapot van en gaat weg bij Sally.  Doordat ze toch beste vrienden blijven zijn ze er voor elkaar in zware tijden. Wanneer Rosie van Sally hoort dat ze uit elkaar zijn zoekt ze gelijk contact op met Alex. Ook komt Alex naar Engeland wanneer Rosie's vader overlijd. Hier ziet hij Greg en Rosie voor het eerst samen. Eenmaal terug in Boston schrijft hij haar een brief waarin hij eigenlijk zijn liefde voor Rosie bekend. Maar Greg vindt deze brief en verstopt hem voor Rosie. Pas wanneer Rosie bij Greg weggaat omdat hij vreemd ging vindt ze de brief. Maar het is alweer te laat. Alex is terug bij Bethany, die model was geworden en toen ze in Boston was bij Alex was langsgegaan, op advies van Rosie. Wanneer ze Alex op msn probeert te bereiken om over de brief te praten krijgt ze een video bericht. Het blijkt Bethany te zijn, met het bericht dat ze gaan trouwen.

Rosie weet niet meer wat ze moet doen. Ze weet dat ze aan Alex duidelijk moet maken dat ze altijd al iets voor hem gevoeld heeft, voordat het te laat is en hij met Bethany trouwt. Maar ze komen te laat aan in Boston. Ze hebben elkaar het ja-woord al gegeven. Toch is er nog een kans. Tijdens de speeches in de avond verteld Rosie hoe veel ze van Alex houdt en dat ze dit altijd zal blijven doen.  Dit raakt ook Alex. Wat er dan gebeurt houd ik nog geheim voor jullie, dit is namelijk het oh zo mooie einde van de film.

Ik vond het een supermooie film. Zoals je misschien wel ziet zit er zoveel in, bijna 15 jaar zie je in ongeveer 2 uur. En alles in details. Dit vond ik mooi gedaan, wel was ik een beetje moe na de film omdat ik zoveel informatie moest verwerken. Ik heb nog lang nagedacht over het verhaal. De acteurs maken deze film zeker ook heel leuk.

De hele film zit vol met plottwists net op de momenten dat je denkt dat alles goed gaat. Er gebeurt zo veel maar er is wel een duidelijk verhaal met een boodschap. Ik zou hem zeker gaan bekijken als je van leuke feel-good films houdt met drama, liefde en dit soort acteurs.

Geen opmerkingen: