donderdag 11 december 2014

Curaçao; Alles wat ik gedaan heb! - Melissa

13 dagen, 11 nachten verbleef ik in Curaçao. Dit zal voorlopig mijn laatste artikel over Curaçao zijn. Vandaag vertel ik wat ik allemaal gezien en gedaan heb. Ook geef ik mijn tips voor wat je zeker moet doen als je naar Curaçao gaat. Klik snel op 'Meer lezen'

Zondag 17 Augustus
De dag begon erg vroeg. We zouden om half 9 vliegen, maar moesten om 07:10 al boarden! Wat keek ik op tegen de vlucht zeg, het is een erg lange zit natuurlijk. Op de heenreis hadden we een tussenstop en waren we bijna 12 uur onderweg! Toen we daar aankwamen was het in Nederland al 8 uur s'avonds, maar in Curaçao was het midden op de dag, 14:00. Dat is raar, je vertrekt s'ochtends met kou, je hebt het gevoel dat je nog even gtst gaat kijken en gaat slapen.. Dit was voor mij de eerste keer buiten Europa en dus de eerste keer dat ik écht tijdverschil had.

Toen we aankwamen hebben we onze spullen een beetje opgeruimd, wat gezwommen en een restaurantje op Jan Thiel Beach gezocht om voor de tweede keer avond te eten. Over restaurantjes op Curaçao lees je in dit artikel. Tijdens het avondeten stortte ik in, om 8 uur was het voor mij echt bedtijd. Wat heb ik lekker geslapen zeg, moe dat ik was!

Maandag 18 Augustus
Heerlijk om wakker te worden, je bed uit te stappen, bikini aan en zwemmen. Even naar de hostess en haar verhaal aanhoren over Curaçao, wat uitjes plannen, boodschappen doen, de buurt verkennen en veel zwemmen. Helemaal mooi.

Dinsdag 19 Augustus
Voor 3 dagen huurden we een auto, we kozen het goedkoopste model. GEEN TIP. Dan kun je beter voor wat luxe gaan, god wat een verschrikkelijk ding zeg. Daar wil je nog niet dood in gevonden worden. Niet prettig als het buiten ontzettend heet is en je de hele dag in zo'n auto zit.

We zouden deze dag richting het westpunt rijden. S'ochtends gingen we naar het Sheka Boka park. Daar is een plek waar de golven echt ontzettend hard op de rotsen klappen. Dat is wel gaaf om te zien, je kunt er ook een grot bezoeken en nog wat andere natuurlijke dingen. Persoonlijk houd ik daar niet heel erg van, maar mocht je dat wel doen, dan is dit een aanrader.

Daarna gingen we door naar de grote knip en de kleine knip. Twee hele bekende openbare stranden. Het water zou hier nóg blauwer zijn. Helaas ging het regenen toen we bij de grote knip aankwamen en hebben we er dus niet gezwommen.

Toen hadden we honger. We wouden ergens eten waar we dan ook gelijk konden gaan zwemmen. Het werd op de Daaibooi. Een klein schattig strandje, kan je leuk zwemmen en er zit een leuk snackbarretje van een Nederlandse man. Leuke plek!

Daarna we nog langs een winkeltje waar ik graag heen wou, ze verkochten hier bijna alle kleuren babylips, victoria's secret, maybelline en milani. Voor mijn shoplog klik je hier.

Toen terug naar het hotel, douchen en klaar maken voor het eten! Na het eten gingen we vaak even naar zanzibar, voor de rest was er weinig te doen s'avonds. Maar m'n ouders en ik hebben lekker alle soorten cocktails uitgeprobeerd.
Wauwie, kijk soft & gentle is schitteren hier!!

Woensdag 20 Augustus
S'ochtends even zwemmen en toen naar Rennesaince, een ''winkelcentrum''. Wel leuk, maar helemaal niet groot. Ik heb met m'n ouders wat rondgekeken in de winkeltjes en gewoon de omgeven. We aten daar ook avond eten, toevallig was er een vriendinnetje van mij ook in Curaçao en daar heb ik lekker een avondje mee lopen kletsen bij de starbucks. En ja, ik dronk warme chocolademelk.

Donderdag 21 Augustus
S'ochtends gingen we naar de aloe vera plantage. Er is niet veel te zien, wel is er een winkeltje met lekkere producten, maar deze winkeltjes zitten op meerdere plekken in Curaçao, bijvoorbeeld op Mambo Beach. Dinah Veeris, ik had bij andere beautyblogs gelezen dat dit leuk was, ik vond er niks aan. Mijn ouders ook niet. Ook gingen we naar de Hato grotten. Daar kregen we een rondleiding, was best leuk om te zien!

S'middags gingen we naar Mambo beach. Daar hebben ze écht een boulevard en wat een leuk strand. Dit vind ik echt een leuke plek, hier moet je zeker even kijken als je in Curaçao bent. Ook wat leuke winkeltjes.

Vrijdag 22 Augustus
We werden al vroeg opgehaald voor een jeep safari. We reden langs verschillende hotels om mensen op te halen. Daarna gingen we naar de Hato vlaktes. Lege vlaktes met wat cactussen. Soms gingen we uit de jeep, zo ook op een vlakte waar alles uit de zee aan stroomt. Schoenen, pennen, maar soms ook waardevolle dingen. Onze reisleider vertelde dat er al vaak bijzondere waardevolle dingen gevonden zijn.  Daarna gingen we verder naar de Christoffelberg. Het was een ontzettend hete dag. Onze reisleider vertelde dat er op jaarbasis zo'n 4 dagen zijn die zo heet waren én zo windstil. Niet de beste dag dus om een berg te beklimmen.

Het was een leuke ervaring, maar god, het was wel écht te heet. Je zit met 8 mensen op elkaar geplakt op een super hete dag met weinig wind.

Zaterdag 23 Augustus
Vandaag bleven we in de buurt en gingen op het strand liggen. Jan thiel beach. Er waren een hoop locals omdat het natuurlijk weekend was. Ontzettend druk. Mijn vader zou gaan duiken vandaag, mijn moeder en ik bleven op het strand. Al was ik er rond half 4 toch echt wel klaar mee. Ik ben gewoon niet zo'n strandpersoon. Dus ik was gaan douchen en had me alvast klaar gemaakt voor s'avonds. Om 5 uur was er happy hour op zanzibar. Dit stelde weinig voor. Toch was het wel grappig om te zien.

Zondag 24 Augustus
Ooooooh, hier kijken we al zo lang naar uit. Deze ervaring zal ik nóóit vergeten. We gingen met dolfijnen zwemmen!! Ik vond het stiekem wel een beetje eng. We kwamen aan bij het Sea Aquarium en keken eerst even rond bij alle vissen, haaien en natuurlijk bij de dolfijnen. Toen mochten we ons klaar maken om met de dolfijnen te zwemmen! We gingen in groepjes van 5.

Het was zo'n gave ervaring, ik kan echt niet uitleggen hoe gaaf het was. De dolfijnen waren zo leuk. Ook de trainers waren super. We mochten kleine spelletjes spelen met de dolfijnen. Ze kwamen iedere keer langs ons zwemmen, dan mocht je ze aaien en mee zwemmen. Dit vonden de dolfijnen zo leuk! Ze gaan dan heel rustig naast je zwemmen zodat je ze kan blijven aaien.

Helaas kan je niet echt zelf foto's maken. Ze maken natuurlijk wel foto's, maar die zijn wel ontzettend duur! Voor alle foto's van mij en m'n ouders betaalden we 80 euro! Daarna gingen we nog naar Mambo beach, waar helaas geen plek meer was. Dus gingen we terug naar het hotel om nog wat te zwemmen.

Maandag 25 Augustus
Vandaag bleven we bij het zwembad, een dagje zonnen en bruin worden yay!

Dinsdag 26 Augustus
We gingen met de bus naar Willemstad, de hoofdstad van Curaçao. Hier keken we wat bij alle winkeltjes, dronken we wat, aten we wat en waren bijna te laat voor de bus terug naar het hotel. Wat een rit zeg, de buschauffeur reed niet bepaald zacht...

Woensdag 27 Augustus
Vandaag werden we heel vroeg opgehaald want we gingen een dagje naar Klein Curaçao. We gingen met de Mermaid, dat was net iets luxer en je zou dan minder last hebben van zeeziekte. Er was een toilet op het strand en ook het eten was gewoon op het strand. Dat was niet zo bij alle organisaties.

Je kunt op Klein Curaçao tijdens het snorkelen schildpadden tegenkomen. Nu vind ik onderwater zwemmen een beetje eng? Dus ik heb het niet gedaan, maar mensen die we in het hotel hadden ontmoet hadden een supergave foto met een zeeschildpad

Helaas ging het aan het einde van de dag regenen, maar we hadden heel veel geluk; toen we nog aan de kant stonden om de boot weer op te gaan, kwam er een hele groep dolfijnen langs!  En toen we in de boot zaten kwam er nog een hele groep langs, die super lang met ons mee zwommen en onder de boot doorgingen. Het was zo gaaf en mijn ouders en ik zaten ook nog is eerste rang, ze zwommen aan onze kant. Er worden niet vaak dolfijnen gezien als ze met de boot naar Klein Curaçao gaan en wij hebben ze gewoon twee keer gezien!

Donderdag 28 Augustus
Vandaag gingen we weer naar huis, mweh! Niemand van ons had zin, iedereen kon nog wel een weekje blijven. S'ochtends zwommen we nog wat en toen was het tijd om onze spullen te maken en naar het vliegveld te gaan. We vertrokken Nederlandse tijd; 20:00. Dus we vlogen s'nachts. Normaal kan je dan even slapen, maar wij hadden een kindje achter ons die het hele vliegtuig wakker hield. Dus ik heb de hele nachts films gekeken. Gelukkig kwamen we iets eerder aan als gepland.

Dat was mijn vakantie alweer, hopelijk was het leuk om te zien. Mijn dagelijkse bezoekjes aan de Albert Heijn, zanzibar en het zwembad heb ik er maar niet bij gezet.

Klik hier voor mijn shoplog.
Klik hier voor het artikel over leuke restaurantjes en andere dingen van Curaçao.