vrijdag 3 oktober 2014

Prettiest places - Floor

In dit artikel vertel ik jullie over de mooiste plekken waar ik ooit geweest ben. Als je houd van mooie foto's en reisinspiratie zoekt klik dan snel op meer lezen!

Kos Griekenland 2013
Vorig jaar ging ik met Melissa mee naar Kos op vakantie, een eiland van Griekenland. Hier vond ik vooral de zee supermooi en de kleine eilandjes waar we met de boottocht heen gingen.

Eidfjörd Noorwegen 2007
In 2007 kwam ik op vakantie deze fjörd tegen, we stonden op een camping onderaan de fjörd. Deze Fjörd is zo mooi door de bergen er omheen. Hier staat superveel groen op en het water van de fjörd is prachtig helder.

Skigebied Damüls Oostenrijk 2009
Ik ski bijna elk jaar in Mellau en Damüls, Oostenrijk. In 2009 stonden we op de hoogste berg van Damüls en zagen we de mist in de alpen liggen, dit was super om te zien.

Mellau Skigebied Oostenrijk 2009
Zoals ik hiervoor al zei is Mellau ons favoriete skigebied, de zwarte piste is het mooist. Hier staan namelijk deze prachtige bomen op die in de winter 'bevriezen'. Dit geeft een sprookjesachtig effect.

Blautopf meer Duitsland 2013
Op weg naar Oostenrijk in 2013 overnachtten we in Blaubeuren, bij het Blautopf meer. Dit meer is zo bijzonder dat het zelfs zijn eigen wikipedia-site heeft; wikipedia.org/wiki/Blautopf. Het is een meer dat uit een soort grot komt waar constant superblauw water uit komt.

Zuid-Tirol 2008
In 2008 was ik in Zuid-Tirol, in Italië. Hier liepen we tot we bij deze plek kwamen; een schattig meertje met een soort moeras en een paar rotsen eromheen. Ik vond het zo mooi en vredig; als kind wilde ik er wonen. Ook was ik gek van kleine kikkertjes die in het meertje heel veel zaten.

Lago di Legro Italie 2008
In dezelfde vakantie als de foto's uit Tirol stopten we ook bij Lago di Legro. Dit meer had een klein strandje bij onze camping en was verder best groot. Er lagen mooie bergen omheen met veel bos. Op dit meer waren veel mensen watersporten aan het doen of aan het zwemmen en varen, zoals wij. Het was een superfijne en mooie plek.

Dolemieten Italie 2005
Deze bergen in de Dolemieten zijn supermooi. Ik was 7 toen ik hier was en vond het eerst supereng omdat ik nooit zo hoog was geweest. Maar toen ik even had gelopen vond ik het geweldig. Het was wel superwarm maar de bergen waren heel mooi en er lag ook sneeuw waar we een beetje konden afkoelen.

Heel Noordelijk Noorwegen 2009
Voor we naar de Lofoten gingen (zie volgende foto) stopten we in het noorden van Noorwegen, hier kwamen we deze supermooie bijna tropische strandjes tegen. Het contrast met de bossen, bergen en sneeuw met deze zand-zee-rotsen was heel raar maar ook heel mooi. Als het kon zou ik er zo lang mogelijk blijven.

Lofoten Noorwegen 2009
Dus na de strandjes hierboven gingen we naar de Lofoten, een eilandengroep bij Noord-Noorwegen. Dit was prachtig, we zaten boven de poolcircel, wat heel bijzonder was omdat de zon niet onder ging. We waren hier in augustus, en in de zomer gaat hier de zon gewoon niet onder, hij zakt niet lager als de tweede foto. Dit geeft een heel raar effect maar geeft ook mooie avonden. Ook waren de Lofoten heel mooi omdat het zo ruig is met puntige bergen maar ook heel luchtig door de vele bruggen en simpele huisjes en de vele schapen.

New York 2014
Begin dit jaar zat ik voor een week in New York City. New York is zo mooi omdat er zoveel verschillende mensen zijn, zoveel mooie gebouwen. Er is gewoon zoveel! De mensen lopen overal en de gebouwen staan allemaal netjes verdeeld, dat is heel erg georganiseerd. Verder was New York vanuit het vliegtuig richting Amsterdam ook heel mooi. Je zag de stad (manhattan) en de eilanden en daarna de grote atlantische oceaan.

Afgelegen strandjes Pechón Spanje 2012
In Noord-Spanje kwamen we tijdens het hardlopen deze prachtige afgelegen strandjes tegen, waar we later ook echt heen gingen. De strandjes hebben veel mooie rotsen en grotten om zich heen en de zee was super licht blauw en helder, waardoor het zwemmen heel fijn was.

Rivier Noord Spanje 2012
In Noord Spanje (iets van Pechón) gingen we kanoën op een mooie turquooise rivier. Voor de lunch stopten we op deze plek waar mooie vissen zaten, koeien graasden,een klein eilandje met zand was en verder water wat diep genoeg was om te zwemmen; super.

Texel 2013
Sinds ik me kan herrinneren ga ik al naar Texel en ik vind het een supermooie en leuke plek. Ik ben er nu al supervaak geweest en vind het elke keer weer geweldig en mooi. Dat zegt wat over de plek. Het is er zo rustig en mooi, ik kan het niet beschrijven. Ik voel me gewoon altijd heel vrij en thuis op Texel.

Strand van Biarritz Zuid Frankrijk 2014
Deze zomer ging ik naar Zuid-Frankrijk om te surfen. We zaten vlak boven Biarritz, in de golf van Biskaje. Ik weet niet waar het aan lag maar de zonsondergangen waren gewoon zo mooi op dit strand! Het strand was echt 2 minuten van ons huisje lopen, en de duinen waren ook prachtig. Ook was de zee heel mooi blauw en waren er veel leuke golven.

Faeröer Eilanden 2013
Op weg naar IJsland vorig jaar kwamen we met de boot eerst langs de Faeröer eilanden waar we een paar dagen bleven. De Faeröer eilanden zijn heel apart. Er groeien alleen maar bomen in een paar tuinen van mensen, verder is er alleen maar gras, schapen en mooie bergen. Er zitten ook veel papagaaiduikers. Het was er magisch.

Vík IJsland 2013
In het zuiden van IJsland ligt Vík, een mini stadje met 2 winkels en ik denk net 3 huizen. Maar een prachtig zwart strand, mooie rotsen, kliffen en superveel Papagaaiduikers. Vooral de zee was erg mooi.

IJsland 2013
Van boven naar onder:
Húsavík, zonsondergang vanuit een natuurlijke hot-tub.
Strokkur Geysir, gijser in hét gijsergebied van IJsland.
Dettifoss, waterval met superveel kracht.
Jokulsarlon, supergroot gletsjermeer.

IJsland is een 'Pretty Place' op zich, maar dit vond ik (met Vík) de mooiste plekken. Allemaal zo bijzonder en mooi. Húsavík was gewoon heel mooi doordat het in het noorden aan de kust van IJsland ligt, er waren walvissen en dolfijnen te zien, er was een superfijne natuurlijke hot-tub en mooie heuvels en bloemenvelden. De gijser Strokkur was supermooi opzich, het is een gijser die om de 10 minuten wel 'ontploft'; supergaaf! De rest was het gebied was ook heel gaaf; op sommige plekken was de grond 80 graden, en waren kokende modderpoelen en kleine gijsertjes. De Dettifoss waterval is een hele krachtige waterval. IJsland heeft heel veel prachtige watervallen maar deze vond ik zo mooi omdat er zoveel damp vanaf kwam en omdat het in een heel droog gebied was en dan opeens zo'n mooie grote waterval met aan de ene kant droge stenen en aan de andere kant planten en gras; heel raar en mooi. Het gletsjermeer Jokulsarlon is 2 keer gebruikt voor een James Bond film en dat begrijp ik omdat het gewoon zo mooi is! Het is echt verbazingwekkend, het is zo groot en blauw en er ligt echt veel ijs in.

Rivier Zweden 2011
In zweden stopte we voor een picknick bij deze rivier waar een soort mos groeide waardoor je er veilig kon zwemmen en het een soort natuurlijk waterpark was. Het was supermooi en leuk!

Gletsjermeer Noorwegen/Zweden 2011
Waar dit precies was weet ik helaas niet meer maar ik vond het echt heel mooi. We gingen naar de gletsjer die op deze foto helaas onder de wolken zit maar het ging mij vooral over het meer met de mooie rotsen. Zo sprookjesachtig!

Gravadonna/Comomeer Noord-Italië 2014
In dit prachtige stadje aan het supermooie Comomeer ben ik al 3 keer geweest nu. Nooit zijn we er echt  lang gebleven omdat het altijd een soort tussenstop is naar een andere plek. Het is namelijk net over de grens tussen Oostenrijk en Italië. Het Comomeer ligt sowieso heel mooi tussen prachtige bergen met palmbomen en mooie Italiaanse stadjes. Gravadonna is super Italiaans en mooi en rustgevend; perfect.