zondag 7 september 2014

Vakantie Zomer 2014 - deel 2 (Italië en Zuid-Frankrijk) - Floor

Deze zomer ben ik op vakantie geweest naar Oostenrijk, Italië en Frankrijk. Over het begin van mijn vakantie kan je in een ander artikel lezen (klik hier). Dit is deel 2, hier ga ik naar Turijn, Carcasonne en naar de kust van Frankrijk. Benieuwd? Klik gauw op meer lezen!

In deel 1 eindigde ik in Gravadonna, maar hier bleven we niet lang. We gingen s'middags naar Turijn rijden. Hier kwamen we rond 5 uur aan. We bleven hier 3 dagen. We shopten hier vooral en bezochten de mooie gebouwen in deze stad. Benieuwd naar wat ik geshopt heb? Klik dan hier voor de shoplog.

Vanuit Turijn reden we via Monaco naar Frankrijk waar we s'avonds in Carcasonne aankwamen. Hier bleven we 2 dagen. Monaco was heel mooi maar heel druk, we waren hier op een warme dag en Monaco ligt aan de zee dus veel mensen wilden hier zijn. We konden Monaco door de drukte alleen maar vanuit de auto zien, maar het was prachtig.

In Carcasonne stonden we weer op een camping. Vanaf hier konden we Carcasonne zelf (de burcht dan) ook zien. Carcasonne is de stad van het spel Carcasonne, en hier heb je een burcht/kasteel dat nog helemaal in tact is en waar je ook in kan. Je hebt hier zelfs allemaal winkeltjes en restaurants zitten, behalve shoppen en lekker eten gingen we ook anar een show met ridders, dit was ook leuk om te zien.

De volgende dag reden we naar les Tours, dat zijn 4 oude torens van een vroegere burcht. Deze dag was het superbenauwd maar het was wel mooi om te zien. Helaas ging het door het warme weer al snel onweren waardoor we naar de camping terug gingen. Hier was een zwembad dus we konden ons hier ook wel vermaken.

Toen we verder gingen rijden richting de kust wilden we Andorra ook meepakken. Dit kleine landje ligt tussen Frankrijk en Spanje. Het is wel 1 grote wintersportplaats, en toen wij er waren regende het ook nog. We konden nergens stoppen, er was ook maar 1 weg, het viel een beetje tegen. Maarja, s'avonds kwamen we op onze camping in Vieux Bouceau aan, vlak boven Biarritz.

De volgende dag gingen we naar het strand, wat 2 minuten lopen vanaf ons huisje was, hier gingen we in de hoge golven zwemmen en foto's maken met mijn GoPro camera.

De volgende dag begonnen we met de surflessen, in totaal deden we 4 lessen van 2 uur per les. Het was best zwaar voor mijn lichaam omdat ik niet veel sport, maar wel heeeel gaaf en leuk om te doen!

Op een avond gingen we naar iets typisch voor de Franse streek waar wij zaten: Stieren Springen. Een variant op het stieren vechten, maar hier wordt de stier geen pijn gedaan. Het zijn mensen die over de stier heen springen en worden aangevallen door de stier. Het was in een soort arena, heel leuk om te zien en mee te maken.

Toen de surflessen voorbij waren gingen we een stadje bezoeken, we gingen naar de stad Bayonne, ongeveer even groot als Den Haag. Hier gingen we shoppen en mooie gebouwen bekijken. Het is heel schattig doordat de huisjes pastelkleuren hebben en er een rivier doorheen gaat, waar schattige cafétjes en terasjes naast liggen.

In Bayonne rijd een superschattig gratis busje voor iedereen.

Op onze laatste avond gingen we zwemmen in de zee en naar de prachtige zonsondergang kijken. Dit was mijn vakantie alweer, Bedankt voor het lezen!