donderdag 28 augustus 2014

Vakantie Zomer 2014 - deel 1 (Oostenrijk, Italië) - Floor

Deze vakantie ging ik naar Oostenrijk, naar Italië en Zuid-Frankrijk. In Oostenrijk ging ik de alpen in, in Italië verbleef ik een paar nachten in de mooie stad Turijn en in Zuid-Frankrijk verbleef ik een week aan de kust. Benieuwd naar mijn verhalen en foto's? Klik gauw op meer lezen!

Onze reis begon in de auto. We vertrokken s'avonds en kwamen rond 6 uur s'ochtends in Oostenrijk aan.

We kwamen aan in Mayrhofen, een schattig soort skidorpje met winkels en lekkere bakkertjes. We zaten op een camping met zwembad en toen we aankwamen was het heerlijk weer, dus gingen we gelijk zwemmen. De dag daarna regende het keihard, de hele dag, dus toen gingen we eerst 'ons' dorp in, en later reden we naar Rattenberg, een ander schattig stadje.

Toen werd het tijd voor onze huttentocht. Deze gingen wij doen in de Zillertaler Alpen, we begonnen bij de BreitlanerHutte. Vanaf hier liepen we in ongeveer 4,5 uur naar de Berliner Hutte, waar we de eerste nacht bleven slapen. De volgende dag liepen we een lange toch van 9 uur (!) over een bergtop van 3000 meter heen. Hier liepen we langs een gletsjer waardoor we ook onderweg sneeuw hadden! Dit was heel raar maar wel leuk. Die avond sliepen we in het Furtslagerhaus.

De volgende dag liepen we richting het stuwmeer, dit was een afdaling van ongeveer 2,5 uur, met 3 kwartier op een normale platte weg lopen. Dit was niet heel zwaar, vergeleken met de eerste 2 dagen. Bij het stuwmeer lunchden we in een hut waarna we verder liepen (bergop) richting het Friesenbergerhaus. Hier kwamen we helemaal nat aan doordat we het laatste halfuur in een stortbui liepen.

Vanaf het Friesenbergerhaus liepen we de dag erop zonder onze rugzakken de bergtop op die aan deze hut lag, daarna pakten we al onze spullen weer en begonnen we aan een afdaling van 6 uur. We gingen toen weer terug naar de Breitlaner Hutte waar we sliepen. Dat was het einde van onze huttentocht, ik vond het heel leuk en mooi. Het was voor mij een nieuwe ervaring. Het was soms vrij zwaar maar het was te doen, ook omdat wij vaak uitrusten. De hutten vond ik heel gezellig.

De volgende dag reden we naar Liechtenstein, hier gingen we lunchen. Liechtenstein had ik zeker anders verwacht. Het is een super toeristenplekje, met in de winkels alles in het Duits, Engels en Chinees. Overal vond je ook Chineze mensen. Verder was het heel modern maar had het ook iets ouds, wat je op de eerste foto ookal kan zien (Je ziet onder de moderne gebouwen en winkels, en boven hét kasteel van Liechtenstein).

Vanuit Liechtenstein reden we al vrij snel door naar Zwitserland, en toen naar Italië, waar we stopten in het prachtige plaatsje Gravadonna, aan het Comomeer. Hier bleven we 1 nacht.

Dit was deel 1 van mijn zomervakantie. In deel 2 ga ik naar Italië (Turijn) en Frankrijk (Carcasonne en naar de kust). Wanneer dit deel te lezen is laat ik de link hieronder.
Ik heb ook een shoplog van mijn vakantie. Bekijk deze hier: