woensdag 18 juni 2014

New york deel 3 | Floor

Dit is alweer het laatste deel van mijn reis van New York. In dit artikel ga ik jullie vertellen over mijn laatste dagen in New York waarin in naar een heel groot museum ging, de andere delen van New York gezien heb, en veel geshopt heb. Als je benieuwd bent naar mijn foto's en verhalen uit New York, klik dan gauw op 'Meer lezen'!

Dag 5 American Museum of Natural History
Dag 5 waren we in het American Museum of Natural History (http://www.amnh.org), uit de film 'Night at the museum' (link naar trailer). We gingen hier juist deze dag heen omdat het de hele dag heel hard regende. S'ochtends stapten we de metro in en gingen we naar het museum, dat naast central park ligt.

Toen we bij het station aankwamen zagen we een grote groep mensen staan, die blijkbaar allemaal naar het museum wilde, doordat het regende waren er heel veel mensen op het idee gekomen om ook naar het museum te gaan.

In het museum was het ook een chaos. De hal was niet zoals in de film, jammer genoeg. Het was wel heel mooi en er stonden twee grote dinosauriërs.

Het museum is ook heel groot, en ze hebben veel verschillende zalen. We begonnen in de Afrikaanse dieren zaal. Hier stonden allemaal opgezette dieren achter glas met mooi geschilderde achtergronden.

We gingen ook naar de Noord-Amerikaanse dieren zaal, hier waren de dieren uit Noord-Amerika natuurlijk ;).

En er was ook nog een oceaan-dieren zaal, deze zaal vond ik het mooist, omdat er in het midden van de zaal een hele grote blauwe vinvis hing en het leek alsof je onderwater zat.

Het museum gaat ook over mensen en culturen, we gingen naar de Indianen, Afrikanen en naar de oceanische mensen. Hier ging het vooral over kleding, huizen en werktuigen/wapens van deze culturen, ik vond dat wel leuk om te zien.

Dag 6 Andere delen van New York (Greenwich village, Brooklyn, Staten island)
De 6e dag gingen we de rest van New York bekijken, want nu waren we vooral in Manhattan geweest, dit is een beetje het centrale deel van New York dat vrijwel iedereen kent. Alleen wonen de mensen (meestal) niet in Manhattan, maar daarbuiten in een van de andere delen.

We begonnen de dag in Greenwich Village, waar onder andere Madonna gewoond heeft en de serie Friends is opgenomen. Greenwich Village was heel schattig, met kleine maar ook hele grote huizen met vrijwel allemaal schattige tuintjes en veel planten en groen overal.

In Greenwich Village was er iets met homo-rechten, zo had je het park op de foto hieronder met beelden van twee mannen en twee vrouwen en hier stond ook een tekst over homo-rechten. Ook was er een gay street, waar we ook een cafe zagen waar je bijna geen vrouwen zag, maar bijna alleen maar gay-mannen. Dit was wel leuk om te zien omdat er in de rest van Amerika nogal problemen zijn met homo-rechten, maar hier dan niet.

In Greenwich kwamen we veel honden tegen, en ook een leuke honden-winkel, hier had de eigenares ook een heel schattig hondje.

Na onze lunch gingen we naar het onderste puntje van Manhattan, waar de veerboot naar Staten Island ligt. Vanaf deze veerboot zagen we ook 'the lady of liberty' oftewel het vrijheidsbeeld liggen.

Staten Island

Na ons bezoek aan Staten Island pakten we de metro richting de Brooklyn Bridge, vanaf hier wandelden we naar Brooklyn. Brooklyn is net als Greenwich meer een woondeel van New York, maar Greenwich is vooral klein en schattig, Brooklyn vond ik groot en commercieel, hier waren ook veel meer winkels.

Vanaf Brooklyn had je, zeker op het tijdstip dat wij er waren, supermooi uitzicht over Manhattan.

Dag 7 Shoppen, Madison Square Parc & Washington Square Parc, Soho
Dag 7 begonnen we vlakbij ons hotel, vanaf hier liepen we naar Times Square. Onderweg kwamen we dit tegen; een gebouw werd beschilderd met een reclame voor een auto, dit was echt gaaf om te zien.

Op Times Square gingen we in de Quicksilver winkel naar binnen, want deze zat naast de subway waar wij in moesten. Het was een mooie surf/skate winkel met allemaal surfboards aan et plafond en leuke spullen.

Ik kocht deze tas van Roxy (het vrouwlijke Quicksilver)

Met de subway vertrokken wij naar Madison Square Parc, hier keken we eerst wat rond waarna we ook echt het park in gingen.

In het park stond 1 soort broodjes-tent waar een superlange rij voor stond, de naam ben ik kwijt maar het leek alsof heel New York hier zijn lunch haalde. Verder was het park heel relaxed, en waren er mooie bloemen en veel eekhoorns. Ook was er een man die op een hele oude piano speelde en vrolijke liedjes zong, dit gaf een leuke sfeer.

Vanaf het park liepen we langs het 'Flatiron'-gebouw, dit was namelijk het gebouw waarom we naar dit deel van de stad waren gekomen. Hier naast zat een schattig sap-barretje waar we wat gingen halen, hierna liepen we door om te shoppen.

Toen we nog verder doorliepen kwamen we bij 'East Village' terecht, hier was ook Washington Square Parc, waar we ook heengingen.

Washington Square Parc was in vergelijking tot Madison Square Parc veel drukker en luidruchtiger. Dit was ook heel leuk. Het was echt een levendig plein of park, met skatende en dansende mensen, en een honden-loslaatplek, die ik nog niet eerder had gezien in New York.

Na koffie te drinken bij het park gingen we met de metro naar Soho, het leukste (naar mijn, en mijn moeders mening) winkelgedeelte van New York. Hier kwamen we dan ook om te shoppen.
Klik hier voor de link naar de shoplog.

S' avonds aten we ook in Soho, hierna gingen we terug naar Times Square waar we nog heel even de Victoria's Secret ingingen, waar ik helaas niks meer heb kunnen kopen :(. Het was wel leuk om zo'n grote Victoria's Secret te zien.

Dag 8 Laatste dag, Shoppen, Grand Central, Chrysler Building, Soho
De laatste dag moesten we om 4 uur naar het vliegveld, we stonden daarom vroeg op om nog veel van New York te kunnen zien. We namen s' ochtends afscheid van ons hotel, en gingen toen door richting de schoenenwinkel. Ik had mijn kleren voor in het vliegtuig al aan (een panty, mijn nieuwe shirt, een rokje en mn allstars, ook had ik weer mijn lange rode vest bij me).

We gingen in 2 schoenen winkels kijken omdat we sowieso nog schoenen voor mij en mijn broertje wilden kopen. Hier in Amerika zijn de schoenen namelijk een stuk goedkopen dan in Nederland. Na deze winkels gingen we naar Times Square, hier wilden we ook nog in de Levi's winkel voor spijkerbroeken kijken (deze zijn namelijk ook goedkoper in Amerika).

Na het shoppen gingen we met de metro naar 'Grand Central', een heel mooi station. Ook komt dit station in de film 'Madagaskar' voor, :).

Vlakbij Grand Central was de 'Chrysler-building', dit vond ik echt een van de mooiste gebouwen van New York, we liepen er heen en mochten er ook in, maar alleen op de begane grond. Dit was ook al mooi.

Het leukste shoppen in New York vonden we allemaal Soho, dus gingen we hier nog even heen. Eerst aten we ijs bij de 'Big Gay Ice Cream Shop', toen gingen we shoppen.

Na het shoppen hielden we onze tassen op en pakten we de taxi naar het vliegveld, hier gingen we vrij snel weg naar Londen.

We vlogen s' nachts, hierdoor kwamen we om 8 uur s' ochtends aan in Londen, terwijl we om 7 uur weggingen vanuit New York, het was ongeveer 6,5 uur vliegen. Doordat we zo vlogen was niet alleen de jetlag heel erg,  maar zo zag ik het ook vrij snel ochtend worden vanuit het vliegveld, dit had ik nog nooit gezien.

S' ochtends vlogen we over Londen, zo dichtbij dat we heel veel konden zien. Toen we hier aankwamen moesten we nog maar heel kort naar Amsterdam vliegen. Thuis ging ik gelijk slapen, en dat deed ik de dag daarna nog.

Dit was alweer het laaste deel van New York, ik heb ook nog 3 andere artikelen over New York gemaakt, namelijk: