maandag 16 juni 2014

London verslag! | Melissa

2 Juni vertrok ik met school naar London. We zouden om 8:30 vertrekken met de bus en dan in Calais overstappen op de boot naar Engeland. De heenreis ging best voorspoedig. Ik vertel alles over mijn reis naar London. Dus mocht je nieuwsgierig zijn, klik dan snel op 'Meer lezen'
Helaas ben ik 2 dagen (van de 3 gehele dagen in London) mijn mobiel vergeten, dus ik heb veel foto's van anderen.

Maandag 2 Juni 2014
Om kwart voor 8 vertrok ik thuis. Ik wou nog even snel langs Nena. Dus ik moest wat eerder weg. Bij de bus aangekomen was 't afscheid nemen van Luna, en om 8:30 vertrokken we echt. Rond half 2 konden we de boot op in Calais. Toen we aankwamen reden we gelijk naar Canterbury. Daar hebben we de tijd gehad om rond te kijken (shoppen). Rond half 6 gingen we verder naar West Wickham, waar we zouden worden opgehaald door onze gastgezinnen. Ik was heel bang dat ik bij vreemde mensen zou komen. Maar ik zat samen met Laura (Laura heeft ook een blog samen met haar zus, klik hier voor haar artikel over London) en Nika in een gezin en we hadden zoveel geluk!! We zaten bij een lief ouder vrouwtje, samen met haar zoon. Hele lieve mensen, die ons het graag naar onze zin wouden maken (en dat is gelukt!), we hadden een leuk schattig huisje en hebben het er heel erg leuk gehad.

Dinsdag 3 Juni 2014
Om 8:00 moesten we verzamelen bij onze klas/groep. We vertrokken met de trein naar Charing Cross en gingen door naar Westminster. We liepen langs de Big ben, Houses of parliament, Westminster Abbey. Daarna gingen we een riviertocht maken en liepen we over de Tower Bridge. We liepen naar de London Dungeon. Ik ging niet mee naar binnen, dus heb lekker anderhalfuur in 't zonnetje zitten kletsen met 2 anderen die ook niet mee gingen. Daarna gingen we terug naar de gastgezinnen.

Woensdag 4 Juni 2014
We verzamelden weer om 8:00 en vertrokken toen naar het natural history museum, vanwege de regen. Daarna gingen we naar de London eye en daar gingen we ook in. Erg leuk en je hebt een prachtig uitzicht. Na de London eye gingen we naar Camden Town. Erg leuk. Je hebt héél veel marktjes, maar ook wat grotere winkels. Na Camden Town market gingen we nog langs een paleis en daarna weer naar de gastgezinnen.

Donderdag 5 Juni 2014
Dit vond ik de leukste dag. We begonnen de dag weer vroeg en gingen als eerste naar het Chelsea stadion. Leuk om zo'n kijkje ''achter de schermen'' te krijgen. Toen gingen we naar St. Paul's cathedral. Vond ik niet zo boeiend, beetje tijdverspilling eigenlijk. Ontzettend veel trappen die alleen maar rond en rond gaan, word je duizelig van zeg. Daarna gingen we naar Covent Garden, waar we rond gingen kijken en shoppen. Toen gingen we door naar Picadilly Circus, waarvandaan we naar Oxford street gingen. Wat een grote winkelstraat, geweldig. Helaas hadden we weinig tijd en hebben we echt moeten rennen en Lau en ik waren verdwaald. Daarna gingen we naar een musical, genaamd Thriller live. Wat ontzettend leuk was. Veel dans (daar hou ik van), een musical over Michael Jackson. Toen gingen we terug naar het gastgezin en moesten onze koffers alweer inpakken.

Vrijdag 6 Juni 2014
We namen afscheid van het gastgezin en gingen terug naar Nederland. Wat was de terugreis verschikkelijk. We hadden een boot eerder, maar kwamen toch een uur later aan bij school als gepland. En ik wou gewoon naar huis en opgeven moment ben je er gewoon zo klaar mee met dat zitten.

Ik heb een geweldige week gehad. Ik heb veel van London gezien, Camden Town market is echt een aanraker, Oxford street natuurlijk en de musical Thriller live ook. De 3 grootste highlights (naar mijn idee) van de reis.

Nog een foto met Laura. De link van haar blog vind je bij de maandag.

1 opmerking:

1. Ik ben jaloers dat je naar het stadion van Chelsea bent geweest, zo'n dingen hebben wij nooit gedaan tijdens onze Londen trip :( mweh