zaterdag 10 mei 2014

New York deel 1 - Floor

Afgelopen meivakantie ben ik voor 8 dagen naar New York City geweest met mijn familie, ik vond het supergaaf en laat jullie graag zien hoe mijn vakantie was. Klik gauw op meer lezen!

Mijn Hotel

Ik was in New York voor een week, mijn hotel zat op 481 8th Avenue. Het was het New Yorker Hotel, met onderin 2 restaurants, 1 in een soort vintage stijl, en een wat chiquer restaurant. Het hele hotel was in art-deco stijl (zoals in de jaren 20, denk aan the Great Gatsby ;)), het was helemaal goudkleur vanbinnen.

We zaten op de 36e etage en hadden hier een super mooi uitzicht op het Empire State Building.

Dag 1 - Aankomst

We vlogen met Britisch Airways van Schiphol naar Londen, en toen naar New York. Dit was om half 8  s'ochtends, we kwamen om half 12 in New York aan.

Omdat we een vlucht van 8 uur hadden (mijn langste vlucht ooit), hadden we een tvtje in ons vliegtuig, allemaal ons eigen. Hierop konden we de nieuwste films kijken en muziek luisteren, echt super fijn en leuk!

Vanuit het vliegveld gingen we met de taxi naar New York rijden. Rechts zie je mijn outfit uit het vliegtuig (Ik droeg mijn allstars, een grijze joggingbroek, een zwart hemdje, mijn sjaal en mijn lange rode vest).

Toen we bij ons hotel waren aangekomen gingen we naar Times Square, Times Square is echt een gave plek. De winkels zijn zo groot, en alle reclames en alle lichtjes zijn echt leuk om te zien. Ook is het superdruk op straat, overal zijn auto's taxi's en mensen.

Op Times Square zit 'M&M world', ik vind dat als je naar New York gaat je hier wel even moet zijn geweest. In deze winkel kan je echt alle soorten M&M's kopen!

Voor het eten wilde we nog even gaan slapen, maar door de jetlag vielen we allemaal in slaap en werden midden in de nacht wakker, toen sliepen we verder om de volgende dag weer normaal op te staan.

The Naked Cowboy ;)

Dag 2 - Central Park

Op de tweede dag gingen we naar Central Park, allereerst kochten we een weekpas bij de metro voor 7 dagen, dit was maar $30 ! (ongeveer 21,84 euro) Met de metro gingen we naar Central Park.
Het eerste wat me opviel in Central Park waren de eekhoorntjes, het waren er zoveel! En ze kwamen zo dichtbij! Ook waren er heel veel vogeltjes.

Wat je naast eekhoorns ook heel veel ziet in Central Park zijn hardlopers, we waren de hele dag in Central Park en ik heb de hele dag hardlopers gezien. S'ochtends was er ook een wedstrijd, deze zijn er hier ook heel veel.

Omdat we heel Central Park wilden zien gingen we fietsen huren, hiermee gingen we door heel Central Park fietsen, langs veel beelden en gebouwen. Ook gingen we langs de meren.

In Central park zijn weinig gebouwen, alleen een soort kasteeltje waar je mooi uitzicht had en dit organische cafétje waar we lekker gingen eten.

Central Park, en ook de rest van New York is zo mooi doordat ze zoveel bloemen hebben. En in Central Park zeker hadden ze heel veel bloesem-bomen.

Natuurlijk moesten we ook naar de Central Park Zoo. Deze dierentuin is de dierentuin uit de film 'Madagaskar'. Het is een hele kleine dierentuin maar het is wel heel schattig.

Toen we uit de dierentuin kwamen kwamen we een soort rollerskate-disco tegen (op de linkerfoto), daarna fietsten we door naar de 'great hill', de grootste heuvel van Central Park. Iedereen was hier zo relaxed, in Central Park zag je iedereen echt tot rust kwam van het drukke stadsleven.

De rest van mijn vakantie wilde ik in andere artikelen laten zien, als jullie meer willen zien kunnen jullie dat zien in de andere delen van 'New York'. Zodra ik ze online zet zal ik hier de links neerzetten.

Bedankt voor het lezen!

6 opmerkingen:

1. Echt super gaaf! Leuke foto's ook!

BeantwoordenVerwijderen
  2. Jemig wat ziet er gaaf uit in New York! Ahw, wat een cute eekhoorntje! Ik zou ook zo graag naar New York willen! Heb je ook nog geshopt in New York?